Olinda, Recife en Pipa. - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Stefan Grift - WaarBenJij.nu Olinda, Recife en Pipa. - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Stefan Grift - WaarBenJij.nu

Olinda, Recife en Pipa.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

15 November 2007 | Brazilië, Pipa

Van Salvador vertrokken we dus voor een busreis van 11 uur noordwaarts naar Recife, om van daaruit de bus naar Olinda te pakken(Olinda is een klein pitorresk stadje +- op vijf minuten met de bus van Recife verwijderd)waar we dan ook 2 nachten verbleven, om een dag Olinda te verkennen en om een dag Recife te bekijken. Verder viel er op de sharkattacks na(89 alleen dit jaar al!!)niet veel te beleven valt in deze steden.

Dus na twee dagen klassieke en minder klassieke gebouwen bekeken te hebben was het dan eindelijk zover, op naar het volgende vakantieparadijs!! Van de haaien van Recife naar de dolfijnen in Pipa. Het deed ons een beetje terugdenken aan Morro de Sâo Paulo, ook van die geweldig mooie strandjes en een lekker easygoing sfeertje wat door het hele dorpje/stadje voelbaar was.

Tijdens de gehele reis hebben we nog weinig Nederlanders ontmoet, maar blijkbaar waren we tijdens de `herfst`vakantie in Pipa (wat schijnbaar heel populair is bij de big spenders in Nederland), want op bijna elk hoekje van de straat hoorde je wel wat hollands gebrabbel.

Op Pipa heb je diverse mooie stranden, waarvan er twee bovenuit steken: Praia d´amor en Praia da Madeira. Op deze twee stranden hebben dan ook de nodige uurtjes vertoefd, waarvan de meeste uurtjes geschreven werden op Praia Madeira, waar Chris bijna de schrik van zijn leven kreeg. Chris ging namelijk ff een duikje nemen in de zee, chillend, bijkomend van het stapavondje van de dag ervoor, zijn zonden overdenkende... totdat er opeens een vin boven het water uitstak! Fuck! Haai?! Ik pak hem! of toch niet... Phoe, gelukkig... een `natte` zwembroek later bleek het een dolfijn te zijn! Echt aussum dus, gewoon F*cking dolfijnen in de zee! Wat wil je nog meer, lekker chillen op het strand, af en toe ff wakker worden met een caiparinha in de hand en wegdromen maar, genieten van het uitzicht... een zee vol met dolfijnen.

Naast dit mooie strandje met zijn dolfijnen en al, bestond ons dagelijkse programma uit: stranduurtjes pakken, caiparinha´s drinken in de namiddag, eten, ff een tukje doen onder jawel Nederlandstalige muziek! (ode aan Blof, de Dijk en André) om vervolgens te gaan stappen. Tijdens deze stapavondjes werden we meestal vergezeld door 4 gezellige Hollandse dames, Brechtje, Carine, Marjon en Renee. Wat echt wel weer eens nodig was, al was het alleen al om lekker de hele avond Hollands te ouwehoeren.

Na Pipa hebben we onze reis vervolgd naar Natal, Fortaleza, Cumbuco en Jerricoacoara... en nu zijn we opweg naar Sâo Paulo.

Chau chau

• 15 November 2007 - 14:30

Jordy:

,,Tijdens deze stapavondjes werden we meestal vergezeld door 4 gezellige Hollandse dames, Brechtje, Carine, Marjon en Renee. Wat echt wel weer eens nodig was, al was het alleen al om lekker de hele avond Hollands te ouwehoeren."

Ja of om ff lekker te ketsen! Geil addergebroet dat je dr bent!

Leuk om alles ff te bekijken pik omhoogjes! Ik moet volgende week naar Istanbul voor de Telegraaf. Na Madrid en een cruise langs de Mediterraanse zee weer ff d'r uit. ;)

Toedels

• 19 November 2007 - 21:55

Rob:

godver jullie vreten echt de hele dag niks uit he.. en ik ben het met jordy zn reactie eens: tijd voor weer eens een keertje hollands te ketsen zullen jullie bedoelen!! ;) HA! goede en leuke verhalen guys! mooie foto's ook!

heren enjoy further!! rob vanuit een koude holland... behhh.. tot snel mannen!!

• 28 November 2007 - 13:22

Bart:

Haha, wat hoorde ik? 2-0... volgens mij heeft er iemand wat in te halen. Of gaat dat bij jullie op z'n Duits, op het laatste moment? Ziet er vet uit allemaal hoor!!! Alleen jammer dat jullie verhaaltjes zo kort zijn en er bijna geen foto's bij staan;)